Stage is begonnen! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Stage is begonnen! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Stage is begonnen!

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

28 Augustus 2015 | Spanje, Madrid

Naar wat gedoe met papieren en een werkvergunning ben ik dan eindelijk begonnen aan mijn stage! Ik werd erg vriendelijk ontvangen, wel was het even wennen dan men hier elkaar geen hand geeft met het begroeten maar ze geven hier elkaar twee kussen op de wang! Mijn collega zag dat ik er een beetje van schrok en zei daarna snel: Sorry, just get used to it! In ieder geval voelde ik me erg welkom, en de hele dag werd aan mij gevraagd of alles wel goed ging! Meteen had ik twee afspraken op de planning staan zodat ze mij konden uitleggen hoe het bedrijf in elkaar zit en wat het nou eigenlijk allemaal doet. Dat was wel even pittig want het was half Spaans half Engels en dan gaat het ook nog eens over oncologie en medicijnen waar ik al niet veel vanaf weet. Uiteindelijk heb ik me gered en kon ik aan de slag, eerst ben ik begonnen met wat algemene research zodat ik in ieder geval een beetje weet waar de mensen over praten.

Wat me erg opviel is dat ondanks dat het bedrijf ongeveer 120 werknemers heeft het een redelijk informeel bedrijf is met een gezellig sfeer en iedereen kent elkaar! Ook de lunch nuttig je samen met je collega's. Dat is nu nog wel een beetje lastig omdat ik nog niet zo goed Spaans spreek, maar daar gaan hopelijk mijn avond cursussen verandering in brengen! Mijn collega's hebben mij in ieder geval verzekerd dat ik over twee maanden vloeiend Spaans spreken, laten we dat hopen!

Gisteren avond ben ik naar Gran Vía geweest, dit is een soort van miniatuur versie van 5th avenue, althans zo leek het voor mij haha! Daar heb ik een aantal Nederlanders ontmoet die pas waren gearriveerd in Madrid. Wel leuk om weer even Nederlands te spreken, want het verbaasd me hoe snel je omschakelt naar het Engels. Ik begin zelfs al in het Engels te denken!!

Vanavond is een afscheidsfeest van een huisgenoot en aankomende week zullen er ook weer wat nieuwe huisgenoten bijkomen! Tot nu toe zit ik er goed om mijn plek, ik kan goed overweg met mijn huisgenoten en het is gewoon een leuk en gezellig huis! Voorlopig red ik me hier dus nog wel!

Maar... Ik mis jullie natuurlijk ook wel!

  • 28 Augustus 2015 - 18:52

    Miavanlonden:

    Hoi Aafke
    Zo de eerste week zit er al weer op en het is goed gegaan
    nou volgt de rest van zelf {nou van zelf }maar je weet nu een beetje hoe het gaat
    We wensen je nog een fijne tijd daar en we houden het in de gaten op je site
    Prettig weekend en we lezen het weer
    Gr Mia en Kj

  • 29 Augustus 2015 - 11:32

    Anita:

    Hallo ik kanje volgen xx

  • 29 Augustus 2015 - 12:53

    Anita:

    Hallo ook via mobiel

  • 31 Augustus 2015 - 09:53

    Dorien:

    Veel succes deze week, nu eindelijk volledig aan de bak. Daarvoor ben je er natuurlijk naar toe gegaan. Ik hoop dat de storm weer is gaan liggen in Madrid, we hebben hier ook veel regen en onweer gehad. En de temperatuur is deze week erg magertjes voor de maand september. Je hebt het weekend al weer leuke dingen gedaan en veel nieuwe mensen ontmoet nu is het tijd voor het echte werk veel succes deze week xxx dorien

  • 31 Augustus 2015 - 12:48

    Aafke :

    Ja de storm is weer gaan liggen en het is hier lekker weer! zo ongeveer 35 graden haha! alleen merk ik er nu niet veel van... Dankjewel mama! En de rest ook natuurlijk.

  • 07 September 2015 - 23:47

    Anita:

    Alweer een week voorbij dat gaat zo snel nog een week dan zijn paenma er ikweet dat je dan een hele fijne week met zijn allen heb mis jevtoch wel een beetje bij de koffie zaterdags gr.anita

  • 08 September 2015 - 09:13

    Aafke:

    anita! Ja nog iets langer dan een week en dan zijn ze hier, ben benieuwd wat ze van Madrid vinden! Maar dat komt wel goed allemaal. Ik mis de koffie momenten op zaterdag ook wel hoor!

  • 17 September 2015 - 19:32

    Anita:

    Hallo aafke hier een klein berichtje ze zijn er bijna maak er maar een paar mooie dagen van en geniet dat ze er zijn .en de. Koffir vordat je het weet zit je er weer bij maak er maar een mooie week van en tot gauw

  • 10 Oktober 2015 - 12:26

    Anita:

    RHoi aafke ik vond het van morgen weer heel fijn dat ikje weer zag je ziet er goed uit maar weet je er is al weer een week voorbij wat gaat dat toch snel geniet van de week en tot gauw diikke kus. Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 4973

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: