De eerste dag van de week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu De eerste dag van de week - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

De eerste dag van de week

Door: aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

31 Augustus 2015 | Spanje, Madrid

De eerste dag van de week..

Dat was even lastig zo vroeg opstaan vanmorgen, na weer een zwaar maar leuk weekend! Vrijdagavond hadden we een afscheidsfeest van een huisgenoot en de hele avond werd er Duits, Frans, Spaans en Engels door elkaar heen gesproken, best grappig om dat een keer mee te maken!
Zaterdag nog wat van de stad gezien onder andere even over de Gran Vía gelopen en ik heb ook nog Sol bezocht, beide indrukwekkend en beide prachtig! Ik vind Barcelona echt een te gekke stad, maar Madrid komt ook zeker dichterbij en gaat daar misschien nog wel voorbij! Het is hier gewoon prachtig, de architectuur, de mensen, alles! Ondanks dat je in zo´n grote stad bent heb je helemaal niet dat gevoel, dat komt misschien ook wel omdat dit een rustige periode van het jaar is. Het is voor veel mensen namelijk te warm om echt door te stad te zwerven.

Zaterdagavond heb ik met een Frans meisje afgesproken en zijn we gezamenlijk naar een Erasmus feest geweest, speciaal georganiseerd voor alle studenten die op dit moment in Madrid zijn. Echt een super leuke avond gehad en veel nieuwe mensen leren kennen. Het is zo leuk om mensen te leren kennen die overal vandaan komen!

Maar vandaag was het weer tijd om aan de slag te gaan! Ik mag zelf kiezen hoe laat ik begin met werken dit kan van 8 tot 5 zijn of van 9 tot 6. Zelf werk ik liever van 8 tot 5 maar dit betekend dat ik wel vroeger moet opstaan! Dan hebben we tussendoor nog een uur lunchpauze, daarvoor krijg je een boekje met tickets waarmee je elke dag voor 9 euro ergens kunt eten of eten halen. Nou dat is zeker geen straf! (En al helemaal niet met een sushi tent om de hoek!) Vanmorgen werden we ook nog verrast met koffie en thee en allemaal zoetigheden om te vieren dat iedereen weer terug is van vakantie!

Het werk zelf is best pittig! Op dit moment ben ik vooral bezig met veel theorie over medicijnen, verschillende soorten kanker en wat het bedrijf verder allemaal doet. Ik kan namelijk geen markt onderzoek en marketing doen zonder dat ik iets van dit onderwerp af weet. Ik kreeg dus een stapel boeken in mijn hand gedrukt en buena suerte! Dat is wel een pittige opgave omdat het meeste staat uitgelegd in het Spaans, en vaak zijn de Engelse en zelfs de Nederlandse termen al lastig. Maar goed ik begin nu steeds meer te leren over médula ósea (beenmerg), tejido (weefsel) en células plasmáticas (plasmacellen) en ik moet zeggen ik vind het best interessant!

  • 03 September 2015 - 14:54

    Dorien:

    Zo dat klinkt goed allemaal,wel erg vermoeiend kan ik me zo voorstellen.ze zijn wel allemaal erg aardig hoor ik van je dus dat is wel fijn. Geniet er van xxx

  • 07 September 2015 - 09:44

    Dorien:

    Volgende week is het dan zo ver, 18 sept komen we jou opzoeken en zijn we 10 dagen in Madrid. Ik verheug mij er op en ben benieuwd naar alles wat je ons zult laten zien. Voor deze week wens ik je veel succes,plezier en mooi weer.liefs mama

  • 08 September 2015 - 11:42

    Silke:

    Hoi hoi,

    zoooo even niet gekeken en meteen zoveel berichten erbij. Het zal best wat tijd kosten om je daarin te verdiepen. Klinkt wel interessant.

    Succes!

  • 12 September 2015 - 12:43

    Anita:

    En alweer een week voorbij wat gaat dat toch snel.ik hoop dat je je nog vermaakt en dat je op je plekje bent tot gauw meid gr.anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 4976

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: