De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen.

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

24 Augustus 2015 | Spanje, Madrid

Zooo.. ik had het wel even zwaar vanmorgen na dit heftige weekend vol met nieuwe indrukken, nieuwe mensen en de nodige dansjes en drankjes! Tot nu toe bevalt het me dus erg goed! De huisgenoten die er nu zijn zijn er gezellig en ze proberen me overal bij te betrekken. Zaterdagmiddag zijn we met zijn allen naar een aantal museums geweest en hebben ze mij wat van de stad laten zien, en ik kan niet anders zeggen: het is prachtig! De temperatuur is wel even wennen de afgelopen dagen was het gemiddeld 36 graden, nu hou ik persoonlijk erg van deze warmte maar normaal is er dan wel een zwembad in de buurt haha! Maar hé ik klaag niet, het weer zal vast beter zijn dan in Nederland :P. Zaterdagavond ben ik naar een groot dakterras geweest, en het uitzicht daar was schitterend! Op zondag had ik nog de mogelijkheid om naar stierengevechten te gaan, maar nee het mag dan een stukje Spaanse cultuur zijn daar ga ik geen geld aan uitgeven, tot grote verbazing van mijn huisgenoten. It is so much fun! zeiden ze, nou sorry ik begrijp dat niet helemaal!

Vandaag was/is dan mijn eerste werkdag, maar die verliep iets anders dan verwacht. Vrijdag moest ik namelijk naar een overheidsinstelling om een nummer aan te vragen dat dient als een werkvergunning, maar uiteindelijk werd ik naar huis gestuurd aangezien niemand mij kon helpen want ze spraken geen Engels, en mijn Spaans was niet goed genoeg om het te kunnen regelen helaas. Daarom kon ik vandaag nog niet beginnen op het werk omdat ik er dan illegaal zou werken. Ik heb wel een leuke kennismaking gehad, en ik werd met veel enthousiasme ontvangen! Morgen gaat een collega met mij mee om mij te helpen bij het aanvragen van een NIE nummer, zodat ik zo snel mogelijk kan beginnen. Ik heb er zin in!

  • 25 Augustus 2015 - 08:31

    Dorien:

    Nou dat was wel vervelend voor je, ook al om dat saxion hier ook debet aan is.hoop dat vandaag beter verloopt en je dan eindelijk aan de slag kunt. Het weer is in ieder geval beter dan bij ons, regen en de temperatuur is nou ook niet om over naar huis te schrijven. Vrijdag nog 3 weken en dan zullen we zien waar je terecht bent gekomen, we hebben er zin in.Succes voor vandaag xxx liefs mama

  • 02 September 2015 - 18:23

    Anita:

    Het zit jeook niet mee aafke bijna 2weken alweer weg ik mis je wel op de koffie maar je bent er zo weer tot gauw en nog een fijne week anita

  • 07 September 2015 - 21:36

    Klaas Jan:

    hallo aafke, hoe gaat het met je, het weer hier is niet zo goed. s avonds is het best fris. heb je op het werk naar je zin. als ik je verslagen lees denk ik het wel. positief blijven en het komt dik in orde. groetjes en het gaat je goed, klaas jan

  • 08 September 2015 - 09:12

    Aafke:

    Hallo Klaas-jan. Bedankt voor je berichtje! Het gaat goed met mij, heb het hier erg naar mijn zin. Werk is pittig maar wel leuk, en leuke collegas. Het weer is hier wel wat beter dan in Nederland zo 26 graden. Dus mag niet klagen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4981

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: