Als verrassing terug naar huis! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Als verrassing terug naar huis! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Als verrassing terug naar huis!

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

29 December 2015 | Spanje, Madrid

Misschien hebben sommige het al gelezen op Facebook maar de afgelopen dagen ben ik eventjes thuis geweest. Weken lang heb ik tegen iedereen gelogen dat ik niet naar huis zou komen met de kerstdagen. Sorry, maar in dit geval was het een goede en leuke leugen! Vanaf Oktober had ik al het plan om als verrassing terug te gaan naar huis voor de kerst. Alleen was nog de vraag hoe kom ik van Düsseldorf naar huis?, dus toen Rens en Silke op bezoek kwamen in Madrid heb ik ze op de hoogte gebracht van mijn plan. Zij waren meteen enthousiast en hebben mij dan ook woensdagavond in Düsseldorf opgehaald. Voor mij was het allemaal erg spannend, het was een verrassing en dat moest het ook blijven en ik was natuurlijk zenuwachtig naar de reactie van iedereen.

Aangezien ik pas laat zou arriveren hadden we eerst afgesproken dat ik één nachtje bij Silke en Rens zou slapen maar uiteindelijk reden we om kwart over twaalf al bijna in Etten dus dachten we dan rijden we meteen door. Ik ging stiekem achter een muurtje staan en Silke en Rens belde aan om te vertellen dat ze nog een kerstcadeautje kwamen brengen. Papa die inmiddels aan de deur stond had nog geen idee! Nadat ik binnenkwam was iedereen natuurlijk even in shock en de tranen vloeide rijkelijk! Dit werd gevolgd door een aantal biertjes en even bijkletsen en ondertussen werd ik nog een aantal keer vastgegrepen om te kijken of het wel echt waar was. Ook had ik inmiddels tygo´s nagels al in mijn vel staan aangezien die helemaal hyper werd omdat ik weer thuis was.

Op kerstavond waren we met zijn drieën (Niek en Femke en de vrienden hadden nog geen idee dat ik er was), en hebben we omdat er dus niet op mij was gerekend Chinees besteld. Oooooh heerlijk dat had ik lang niet meer gehad!! De avond werd afgesloten met een film en chips (waar ik ook heel blij mee was aangezien ze hier alleen de smaak naturel of Doritos kennen). De volgende dag kwam iedereen bij ons eten, Silke en Rens kwamen al vroeg om de reactie van Niek en Femke te filmen. Ondertussen had ik mijn Kerstmannenpak aangetrokken en ben in de stoel gaan zitten wachten op Niek en Femke. Het duurde even maar toen had ook Niek het door en Femke had al wat vermoedens. Op eerste kerstdag hebben we dus allemaal samen gegeten en is de avond afgesloten met veel spelletjes.

Op tweede kerstdag waren we uitgenodigd om te komen gourmetten bij Silke en Rens. Ook deze avond hebben we weer veel spelletjes gedaan en heerlijk en veel gegeten. Rond half tien ben ik richting heelweg gereden om alle vrienden te verrassen, maar die hadden al wat in de gaten dus stonden ze al buiten op me te wachten. Ik had weer mijn Kerstmannenpak aangetrokken maar tijd om de baard op te zetten had ik al niet meer omdat Charlotte al bijna de auto in vloog. Toch was het voor iedereen een grote verrassing en hebben we de avond afgesloten in de Radstake. De volgende dag hebben we samen nog even wat gedronken bij Thiemessen en hebben we gezellig bijgekletst.

Toen was het gisteren alweer tijd om terug te gaan. Papa en ik zijn rond half twee richting Düsseldorf gereden en rond vier uur moest ik boarden. Samen hebben we nog even wat gedronken en toen was het tijd om te gaan. Afscheid nemen blijft lastig maar nu weten we dat ik er over vier weken alweer terug ben. Ongeveer twee weken ben ik nog bezig met stage en de laatste twee weken wil ik graag nog wat steden rondom Madrid bezoeken. Genoeg te doen dus en de tijd zal vast super snel gaan. Überhaupt deze 5/6 maanden zijn supersnel gegaan. Dit komt ook omdat ik het heel erg naar mijn zin heb en ik geniet elke dag. Het stadsleven vind ik heerlijk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 4943

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: