Ik leef nog!! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Ik leef nog!! - Reisverslag uit Sevilla, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Ik leef nog!!

Blijf op de hoogte en volg Aafke

10 December 2015 | Spanje, Sevilla

Sorry mensen ik heb al een erg lange tijd niet meer geschreven. Ik ben dan ook erg druk geweest. Ondertussen heb ik bezoek gehad van Silke en Rens, het weekend daarna kwamen Lisanne en Bregje op bezoek en afgelopen weekend zijn Niek en Femke hier geweest. Ook ben ik nog zelf een weekend op reis geweest naar Sevilla en ben ik nog twee dagen in Cordoba geweest met mijn stagebedrijf. Ondertussen werken we ook nog 40 uur per week want de stageopdracht moet natuurlijk wel op tijd af.

Inmiddels heb ik me dus ook ontpopt tot reisgids hier in Madrid. Ik heb geprobeerd iedereen de meest leuke en bijzondere en vooral mooie plekjes te laten zien met af en toe (nou ja.. af en toe..) een tapa tussendoor. Vooral dat laatste viel erg goed in de smaak maar dat kan ook haast niet anders de Spaanse keuken is heerlijk! (Moet wel oppassen met de lijn!) Het scheelt dat je hier in Spanje wel continu in beweging bent en je wandelt er wat vanaf.

In het weekend van 6 november ben ik een aantal dagen in Sevilla geweest. Wauw een prachtige stad, slenteren door de smalle straatje met 30 graden (ja ja in november!!) en ook hier weer genieten van de heerlijke tapas. Drie weken laten ben ik met mijn afdeling nog twee dagen in Cordoba geweest als een soort van personeelsfeest, daar hebben we een aantal activiteiten gedaan (erg zwaar het waren namelijk allemaal psychologische activiteiten en dan ook nog in het Spaans). Verder bestond het reisje uit veel eten (en dan bedoel ik ook echt veel zoals een 10 gangen lunch) en teambuilding.

Ondertussen is hier de kerstsfeer al in volle gang en vanaf de eerste dag van december hangt alles al vol met kerstverlichting en overal zie je de grootste kerstbomen, een heel erg mooi uitzicht. Voor mij wel een beetje apart om de kerstverlichting te zien terwijl Sinterklaas nog helemaal niet is geweest, maar dat vieren ze hier natuurlijk niet! Dat is wel apart als je weet dat je normaal op 5 december klaar zit met je gedicht en de cadeautjes maar dat halen we volgend jaar wel dubbel zo hard in.

De tijd gaat zo ongelofelijk snel dat ik alweer bijna op het einde ben. Voor mij voelt het nog steeds alsof ik hier een maand geleden ben aangekomen. Ik geniet elke dag want ik vind Madrid een fantastische stad en heb het erg naar mijn zin. Af en toe is het natuurlijk wel zwaar dan zou je best even voor vijf minuten naar huis willen maar gelukkig maken al die bezoeken en Skype het een stuk minder zwaar. Ze zeggen altijd de laatste lootjes wegen het zwaarst, nou dat valt wel mee hoor (misschien zou ik hier zelfs wel iets langer willen blijven maar dat gaat niet, fijn hé pap en mam?:p)

Het stageproject is af en toe wel zwaar hoor. Ik heb veel aanpassingen moeten doen omdat mijn stagebegeleider vaak nog wat dingen wilde veranderen, wat mij dat stress opleverde en af en toe lichte paniek. Maar uiteindelijk is dit allemaal verholpen en wordt ik goed ondersteunt zodat ik uiteindelijk een goed project kan afleveren. Ik weet zelf ook dat ik geen gemakkelijke stage heb uitgekozen dus soms is het zwaar maar uiteindelijk weet ik dat ik er veel van kan leren en misschien ligt in deze branche ook wel een verdere toekomst. Wie weet.. Het enige wat nog niet zo gaat zoals ik wil is mijn Spaans, ik heb er toch wel erg moeite mee en ik had gehoopt dat mijn ontwikkeling ook wat sneller zou gaan, maar ik doe mijn best en meer kan ik niet doen. Ik zal proberen weer snel wat van me te laten horen.

  • 14 December 2015 - 09:51

    Dorien:

    Fijn al die bezoeken hè, volgens mij kom je tijd tekort. Ik vind het fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. En hoop dat je fijne kerstdagen zult hebben in Madrid en ook oud en nieuw zal voor jou heel bijzonder zijn om dat mee te maken in Madrid. Geniet er van hvj Mama

  • 26 December 2015 - 18:44

    Mia:


    Hoi Aafke als ik dit schrijf zijn de kerst dagen al bijna om zal voor jou wel heel byzonder zijn geweest daar in Madrid .Geniet er nog even van het is al bijna weer om
    verder een hele fijne jaarwisseling en een goed begin

    gr Mia en Klaas jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sevilla

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 4941

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: