Druk druk druk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Druk druk druk - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Druk druk druk

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

16 Oktober 2015 | Spanje, Madrid

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets geschreven heb. De laatste periode ben ik erg druk geweest, heb veel dingen gedaan en nog een paar dagen flink ziek geweest. En ziek zijn hier in Madrid is geen pretje, dan ben je toch liever thuis in je eigen bed. Toch hoort dit er ook bij en worden we er alleen maar wijzer van (dat hoop ik dan…).

Afgelopen weekend hebben we een lang weekend gehad, we waren namelijk op maandag vrij omdat het de ¨Dia de la Hispanidad¨ was en dus een nationale feestdag en dus een vrije dag! Officieel vier je dan de dag dat Columbus Amerika ontdekte, wat het begin betekende van de verspreiding van de Spaanse taal en cultuur. Hier in Madrid leek het meer op een feest ter ere van de militairen in Spanje. Dit weekend heb ik veel doorgebracht met mijn Nederlandse huisgenoot en een vriend van hem, aangezien er dit weekend bijna niemand thuis was. Heerlijk om weer even Nederlands te praten haha!

Op zaterdagavond wilde we samen met Benedetta en haar vrienden (Italiaans meisje die ik hier heb leren kennen) naar Kapital, dit is de grootste discotheek van Europa, maar aangezien we het iets te gezellig hadden thuis en daardoor te laat daar waren en de rij inmiddels twee uur duurde is dat plan mislukt. Uiteindelijk nog een hele leuke avond in een andere club gehad.

Op zondag zijn we nog naar de tempel de Debod geweest waar je normaal gesproken een prachtig uitzicht hebt over de stad, maar we kwamen er bij toeval achter dat er op die avond een vuurwerkshow zou plaatsen, en wat van show! Dat was niet kinderachtig vuurwerk.

Op maandagmorgen zijn we vroeg opgestaan omdat er een militaire parade zou plaatsvinden en we wilden wel een goede plek! De parade begon met een show met verschillende vliegtuigen, helikopters etc. en werd vervolgd door een parade van verschillende pelotons. Daarna hadden we eigenlijk verwacht om een parade te zien van verschillende voertuigen en tanks, maar sinds een aantal jaar geleden is dat dus blijkbaar niet meer. Uiteindelijk was het best wel een leuke show om te zien maar ik had wel iets meer verwacht. De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan, en zijn we ja ja het huis gaan poetsen (en dat op een vrije dag), waarna we ons daarna trakteerden op een film en gezellig samen eten.

Ook hier in Madrid wordt het nu wat kouder, nog steeds rond de 20 graden, dus altijd nog warmer dan in Nederland, maar heb nu toch wel een jas nodig hoor! Toch troost ik me met de gedachte dat het hier nog altijd warmer is dan in Nederland!

Deze week even een dip gehad op stage, toen bleek dat mijn stage begeleider een heel ander idee heeft bij mijn stageopdracht dan dat de bedoeling is. Ik raakte dus lichtelijk in paniek, maar hopelijk komen we er met goed overleg samen uit!

Gelukkig heb ik ook twee hele leuke dingen om naar uit te kijken. Volgende week komen Silke en Rens namelijk naar Madrid en ik kan niet wachten ze te zien (ja Rens ik vind het zelfs leuk om jou weer te zien..) en om ze Madrid te kunnen laten zien. Ook nu ben ik weer benieuwd wat ze er van zullen vinden. De week daarna vieren ze hier Halloween en dan komen Lisanne en Bregje mij vergezellen hier in Madrid. Drukke planning dus met veel activiteiten en feestjes maar ik kijk er zeker naar uit!

  • 19 Oktober 2015 - 10:12

    Dorien:

    Hoi lieverd,
    Weer een mooi verslag, ik weet dat je het deze week moeilijk had en denk veel aan je.
    Maar ik weet zeker dat je ook hier weer uit komt,hier was het afgelopen week erg slecht en koud weer en verlangen wij weer terug naar het mooie Madrid
    Nog een paar dagen dan komen Silke en Rens en ik hoop dat ze net zo genieten als ons.
    Het is al leuk dat je hun dan weer terug ziet en ze al veel dingen kunt laten zien.
    Ik wens jullie dan ook samen heel veel mooi weer en heel veel plezier maar dat gaat zeker lukken. Ik wens je voor deze week weer veel succes en hvj xxx mama

  • 19 Oktober 2015 - 11:01

    Mia:


    Hoi Aafke zo te horen gaat het daar prima en dat dipje kom je ook weer over heen ja ja ze houden ons ook op de hoogte en ook dat jullie uit winkelen gaan zonder te bet...........
    maar ja ook dat moet je leren grapje
    Nou heerlijk dat Silke en Rens komen geniet er van en nog mooie dagen met hun zo gaat de tijd wel snel hoor
    NOu we horen het wel weer en het is erg leuk om de verslagen te lezen gr mia en kj



  • 19 Oktober 2015 - 16:48

    Aafke :

    Bedankt voor jullie lieve reacties! Altijd leuk zulke positieve berichten!
    Komt ook zeker wel goed maar op dit moment is het even lastig! Maar ik heb een aantal leuke dingen om naar uit te kijken!!


    xxxx Aafke

  • 11 November 2015 - 10:43

    Anita:

    Alweer een week voorbij nog even en je bent er weer watgaat dat snel vind je niet mis je nog steens bij de koffie .zal fijn zijn dat het over een paar mnd. Weer met zijn vieren zijn ..dus geniet nog maat fijnmeid en tot gauw.

  • 03 December 2015 - 09:24

    Mia:



    Hoi Aafke,

    Als je niks hoort gaat het goed zeggen ze altijd neem aan dat het ook zo is nou het schiet al weer aardig op wat gaat het toch snel hoop gauw weer wat van je te lezen

    liefs en nog een leuke tijd daar gr Mia en Klaas jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 4938

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: