Daar zijn ze.. eindelijk!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Daar zijn ze.. eindelijk!! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Daar zijn ze.. eindelijk!!

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

21 September 2015 | Spanje, Madrid


Vrijdag was het dan eindelijk zo ver, Papa en mama waren onderweg naar Madrid. Ik hoefde maar tot 1 uur te werken (had blijkbaar eerst nog een diner met de gehele afdeling), maar wat duurde de dag lang! Uiteindelijk zo snel mogelijk naar huis gegaan even opgefrist en naar papa en mama toe. Het leuke was dat ze mij totaal niet zagen aankomen en ik dus als verrassing voor hun neus stond. Eerst even tien minuten lang geknuffeld en het was zelfs nog even een emotioneel momentje (hé pap!). We hebben eerst even bij gekletst en daarna heb ik ze een stukje van mij wijk laten zien en het appartement waar ik woon. Volgens mij waren ze erg tevreden over waar ik woon, en zijn ze nu iets geruster als ze weer naar huis gaan. In de avond zijn we met de metro naar Gran Vía gegaan en heb ik ze het Broadway van Madrid laten zien later hebben we een hapje gegeten bij Sol.

Op zaterdag zijn we begonnen met een lekker kopje koffie op Calle de Serrano (de hemel voor mensen die graag shoppen, of in ieder geval graag naar alle dure kleding in de etalage kijken). Vervolgens hebben we de route gelopen naar mijn werk, waarna we de weg hebben gevolgd naar Plaza de Cibeles. Het grappige was dat aan het begin van de dag er een aantal wegen geheel waren afgesloten voor auto´s en alleen beschikbaar waren voor voetgangers en fietsers. Dus liepen we op Paseo de Recoletos terwijl dit normaal een enorm drukke weg is met auto´s. Uiteindelijk hebben we tickets gekocht voor de hop-on hop-off bus, waar we wel anderhalf uur op hebben gewacht maar dit was het zeker waard! Voor 10 euro goedkoper dan de bekende rode bussen kregen we een twee uur durende tour door heel Madrid inclusief een gids die alle leuke feitjes over Madrid vertelde. Het was een erg leuke en super mooie tour! In de avond heb ik ze Plaza Mayor laten zien en hebben we daar ook een hapje gegeten (wat helaas geen succes was). Maar dat mocht de pret niet drukken van deze heerlijke, zonnige, warme en gezellige dag.

Op zondag hebben we het rustig aan gedaan en zijn we naar park Retiro geweest, waar we in de brandende zon (ongeveer 30 graden) genoten hebben van een picknick en lekker de gehele dag hebben uitgerust. In de avond hebben we in mijn wijk nog een hapje gegeten om vervolgens de dag af te sluiten met een lekker ijsje en een kop koffie.

  • 22 September 2015 - 12:33

    Mia:


    Hoi Aafke en Pa en Ma
    Heerlijk om te lezen dat het leuk is om met je pa en ma rond te gaan en te laten zien waar je woont en werkt
    dat is een heel stuk rustiger al ze nu weer weg gaan
    Ik wens je nog fijne dagen met je pa en ma geniet er nog van want ze gaan altijd sneller weer weg dan dat je wilt

    LIeve gr Mia en KLaas Jan


  • 22 September 2015 - 16:48

    Aafke :

    Hallo Mia en Klaas Jan,

    Bedankt voor jullie leuke reacties! Het is zeker leuk dat ze hier zijn, en ze hebben ook nog eens mazzel met het weer, gemiddelde temperatuur tussen de 27-30 graden de hele week!
    Ik ga er zeker nog even van genieten.


    xxx

  • 24 September 2015 - 10:26

    Harry:

    Het is alweer donderdag de tijd in Madrid vliegt voorbij en wat zijn Dorien en ik blij dat we hier bij jou zijn. Je hebt niets teveel gezegd een mooie stad met prachtige gebouwen en zeer vriendelijke mensen. Maar het allerbelangrijkste ben jij in deze stad. Wat ben ik trots op je zoals je ons al meeneemt en de leuke dingen van de stad laat zien. Het is of ja al een hele tijd hier bent. Als ik dan met je meeloop dan ben ik een trotse vader. Ik glim dan zo dan de zon weerkaatst op mij voorhoofd. Ik ben super blij dat je het zo hebt getroffen maar ook dat jij je er zo voor inzet om er een succes van te maken. Ik weet zeker dat deze periode je een ervaring rijker maakt die je, je hele leven meeneemt. Deze week ben je al 5 weken in Madrid zo snel gaat het. Zondag gaan wij weer naar huis en blijf jij nog tot 15 januari hier in Madrid. Doordat wij hebben kunnen zien waar je woont, werkt en leeft geeft ons dat een goed en geruststellend gevoel. Zeker zal het afscheid weer zwaar zijn met verschillende

  • 24 September 2015 - 10:30

    Harry:

    Ik was nog niet helemaal klaar met schrijven. Ik wilde nog schrijven dat het zondag weer lastig wordt dat wij naar huis gaan en jij nog blijft. Maar doordat jij ons zo hebt laten meekijken in datgene wat jij doet, hier in Madrid geeft ons dit een heel goed gevoel dat je de tijd tot aan 15 januari goed zult afronden. De komende dagen gaan wij nog heerlijk samen genieten. xxx een trotse vader

  • 24 September 2015 - 12:37

    Ilse:

    Heey Aaf!
    Leuk om ook jouw verhalen te lezen. Ook al zitten we een paar honderd kilometer uit elkaar, we zitten in hetzelfde schuitje ;)
    Ook jij nog heel veel plezier weer verder en uiteraard succes met de Spaanse taal (heb wel je hulp nodig bij Spaans als we weer in NL zijn :D)

    Groetjes aan pap en mam

    xx Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 4969

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: