Ze zijn er bijna…. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Ze zijn er bijna…. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Ze zijn er bijna….

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

16 September 2015 | Spanje, Madrid


Deze week is mijn eerste onderzoek goedgekeurd door mijn stagebegeleider! Dat was voor mij wel even een opluchting en een bevestiging dat ik het kan. Het is namelijk de eerste keer dat ik werk in het gebied waarvoor ik leer en de eerste keer dat ik überhaupt stage loop. Maar we kunnen daar niet te lang over nadenken want we zijn inmiddels al aan het tweede ¨project¨ begonnen. Opnieuw veel lezen en veel leren maar ook dit is erg interessant.

Afgelopen weekend weer een gezellig weekend gehad met mijn huisgenoten. Op vrijdagavond werden we door een huisgenoot uitgenodigd om met haar mee te gaan naar een bar waar zij en haar leerlingen elke vrijdag een drankje doen. Zij geeft namelijk Spanjaarden Engelse les. Dus voor ons was het een goede kans om ons Spaans te oefenen en voor hun was het een goede kans om Engels te oefenen. Op zaterdagavond zijn we naar een aantal Irish Pub´s geweest wat ook erg gezellig was. Het resulteerde wel in de meest luie zondag!

Onderhand heb ik nu al een aantal Spaanse lessen gehad, erg leuke lessen! Ik merk dat er wel verbetering in zit en dan vooral in mijn schrijfvaardigheid maar spreekvaardigheid blijft nog lastig. Vanavond heb ik weer een les en dit keer gaat er een huisgenoot mee die ook heeft besloten om Spaans lessen te volgen.

Gisterenavond hebben we de Onafhankelijkheidsdag van Mexico gevierd en samen met wat huisgenoten in een Mexicaans restaurant gegeten. (Oh ik ben echt fan geworden van de Mexicaanse keuken). De avond bestond uit veel, heeeeel veel eten, de traditionele speech om 12 uur en tussendoor veel muziek van de mariachi´s. Kortom een erg gezellige avond.

Nu is het dan woensdag en de week gaat erg langzaam, ondanks de leuke dingen, want ik weet dat Papa en Mama bijna hier zijn. Ik kan niet wachten om ze alles te laten zien, en ik ben zo benieuwd wat ze er allemaal van vinden. Voor het eerste weekend heb ik al een soort van reisplanning gemaakt, dus ik ben er klaar voor. Laat ze maar komen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 4948

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: