Fiesta! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Fiesta! - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Fiesta!

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

11 September 2015 | Spanje, Madrid

Fiesta!
Inmiddels ben ik hier nu al bijna vier weken, maar het voelt alsof ik hier al veel langer zit. Ik moet nog steeds wel wennen aan het ritme en ben op dit moment dan ook erg moe. Twee Spaans lessen in de week, 38 uur per week werken en dan wil je ook nog leuke dingen doen na het werk en in het weekend. Maar het komt allemaal goed ik zal vast wel wennen aan het ritme. Dit weekend veel gedaan samen met mijn huisgenoten, omdat zondag de zon volop scheen zijn we met zijn allen naar Retiro geweest. Dit is een groot park dichtbij ons huis, en het is super mooi daar. In de avond zijn we met zijn allen naar mercado de San Miguel geweest, waar je volop keuze hebt in allemaal verschillende tapas en het is de bedoeling dat je die dan opeet terwijl je door de gangen wandelt. Een Belgische huisgenote was jarig die dag dus speciaal voor haar hebben we de wedstrijd België – Cyprus gekeken in een Belgische bar. Nou moet ik zeggen dat ik het nou niet echt heb gevolgd wat zoals jullie weten ben ik niet zo´n voetballiefhebber.. Maar met zijn allen was het in ieder geval hartstikke gezellig.

Op het werk gaat het goed, het is moeilijk en best zwaar maar ik vind het leuk om te doen. Deze week heb ik goed kunnen werken voor mijn onderzoek en ik ben al een stuk verder. In het begin van de week werden we uitgenodigd voor een ¨diner¨ op woensdagavond, want er werd gevierd dat een bepaald medicijn geproduceerd door ons bedrijf is goedgekeurd om de markt op te gaan. Eerst werken van 8 tot 5 en dan werden we om half 8 weer verwacht op het werk zodat we allemaal met de bus naar de locatie werden gebracht. Het bleek dus geen diner te zijn maar een geheel evenement. Er was van alles te doen en men kon bij verschillende tentjes allerlei eten halen. Erg leuk evenement en erg gezellig. Rond twaalf uur was ik weer thuis en de wekker ging weer om 7 uur, even doorbikkelen dus! Vanavond een beetje optijd naar bed, maar eerst gaan we nog even shoppen want het is fashion night vanavond in onze wijk en dat betekent veel korting! Dus even kijken of we wat leuks kunnen scoren.

  • 12 September 2015 - 16:54

    Dorien:

    Klinkt goed allemaal,Aan alle verhalen te horen vermaak jij je prima, natuurlijk is het vermoeiend je hebt een heel ander leven nu. We zijn heel blij dat je het goed naar je zin hebben zijn trots op jou,nog een paar dagen en dan kunnen we het met eigen ogen zien. Tot vrijdag xxx liefs dorien

  • 13 September 2015 - 13:36

    Mia:


    Hoi Aafke

    Zo te horen heb je het goed naar je zin houden zo ,nog even en je pa en ma komen kun je met hun op pad zal wel heel gezellig zijn wens je nog een fijne week en dan veel plezier met je pa en ma

    gr Mia

  • 14 September 2015 - 12:11

    Niek & Fem:

    He Aaf,

    Leuk om allemaal te lezen!!

    Lekker druk zo te zien. Nog even wachten en dan komen pa & ma langs dat zou ook vast gezellig worden;)!

    xxx

  • 14 September 2015 - 12:22

    Aafke :

    Hallo allemaal,
    Bedankt voor de leuke reacties!

    Ik kijk er erg naar uit dat papa en mama komen, kan ik ze eindelijk laten zien hoe mooi het hier is en waar ik terecht ben gekomen! Het liefst laat ik dat aan jullie allemaal zien.


    xxx

  • 14 September 2015 - 21:39

    Jan Tuit:

    Dag Aafke,

    Ik krijg het idee dat je daar op een leerzame wijze en ook veelzijdig, erg druk bent. Je word op een positieve manier, althans zo lees ik je verslag , wel uitgedaagd . Je bent daar echt met de neus in de boter, pardon, olijfolie gevallen. Het zal niet altijd even gemakkelijk zijn en misschien denk je af en toe ; "waar ben ik aan begonnen ".
    Buiten de werkzaamheden heb je ook wat tijd voor ontspanning en dit gaat vaak gepaard met het hebben van contacten met anderen. Ook dit lijkt mij goed, je wereld wordt zo alleen maar " groter ".

    Het is goed Aafke om af en toe voor de spiegel te gaan staan en te zeggen; " Aafke dit heb ik goed gedaan ".
    Ik heb een zekere bewondering voor deze stap van jou. Jouw ouders, Dorien en Harry, volgorde is willekeurig , komen vanaf a,s. weekend, dit lijkt mij een prettig vooruitzicht .

    Een aangename en leerzame tijd, vriendelijk groet, Jan Tuit.



  • 14 September 2015 - 22:40

    Harry:

    Lieve Aafke, mijn vakantie is vanavond een beetje begonnen het werk zit er voor 3 weken op. Maar........ de echte vakantie begint pas aankomende vrijdag dat ik je in Madrid een dikke knuffel en kus kan geven. Ik zie er na uit hoe jij de afgelopen weken je al een beetje hebt gesetteld en wat je ons allemaal te vertellen hebt en ook wat je ons wilt laten zien van de stad. Maar het allermooiste is dat ik jou weer kan zien. Samen met Dorien tellen we de dagen af tot vrijdag zijn het er nog maar 4 en dan zijn we er! Dikke dikke kus van mij

  • 15 September 2015 - 09:07

    Aafke :

    Hallo Jan,

    Bedankt voor de aanmoedigende woorden! Het is af en toe heel zwaar maar leerzaam, vandeweek is mijn eerste onderzoek goedgekeurd en dat voelt dan wel super! Madrid is gewoon geweldig en zeker een bezoekje waard!

  • 15 September 2015 - 09:08

    Aafke :

    Lieve papa,

    Ik kan ook niet wachten totdat jullie hier zijn en ik jullie een dikke knuffel kan geven en jullie de stad kan laten zien. Nog maar een paar nachtjes slapen.

    Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4951

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: