Een siesta kan ik wel gebruiken - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu Een siesta kan ik wel gebruiken - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Aafke - WaarBenJij.nu

Een siesta kan ik wel gebruiken

Door: Aafke

Blijf op de hoogte en volg Aafke

03 September 2015 | Spanje, Madrid

(Dit bericht moest eigenlijk gisteren worden geplaatst)

Vandaag een meeting gehad met een van mijn stagebegeleiders, ik doe namelijk het eerste gedeelte van mijn stage op de afdeling marktonderzoek en mijn tweede gedeelte bij marketing. Wat een hoeveelheid aan informatie! De medische termen vliegen je om de oren en ik was lichtelijk in paniek. Hoe ga ik dit allemaal leren en onthouden? Later kwam een collega naar me toe en verzekerde mij dat alles wel goed zou komen, ik moest me geen zorgen maken en gewoon rustig aan beginnen. De bedoeling is dat ik nu eerst probeer om zo veel mogelijk te leren en te begrijpen over verschillende ziektes waar het bedrijf haar producten en diensten voor maakt. Gelukkig was mijn collega zo aardig om een gesprek met mij in te plannen waarin ze alles nog even voor mij gaat uitleggen, zodat ik daarna met mijn eerste opdracht kan beginnen.

Maandagavond ben ik naar het meet & dance event geweest, dit is ook weer speciaal georganiseerd voor de studenten. Op deze avond leer je onder andere salsa en bachata en daarna is er tijd om vrij te dansen. Wat een leuk evenement! Het dansen is hier zo populair dat je eerst al 20 minuten buiten in de rij stond, en iedereen doet ook schaamteloos mee!
Maandag heb ik ook mijn tweede Spaans les gehad, de eerste les begon in het Engels maar in de tweede les werd alles uitgelegd in het Spaans en je mocht ook alleen maar antwoorden in het Spaans. Lastig maar wel goed voor mijn Spaans. Nu vind ik het nog best eng om Spaans te praten maar omdat je in een klas zit met mensen van hetzelfde niveau is het al minder eng. Vanavond heb ik weer een Spaans les en in totaal volg ik 16 lessen, ik hoop hierna te kunnen zeggen dat ik al een stuk beter ben in Spaans. Mijn collega´s hebben mij in ieder geval verzekerd dat dat helemaal goed komt!

Zowel vandaag als gisteren gezellig geluncht samen met collega´s. We hebben afgesproken dat ik hun help met Engels en zij mij met Spaans! Ik moet wel even wennen aan de tijden om te eten. Beide dagen gingen we om half 3 lunchen en dat zijn geen kinderachtige hoeveelheden. Gisteren hadden we voor weinig geld (aangezien we bijna overal met de tickets kunnen betalen) een jawel 3! gangen menu, en dat dan midden op de dag! En vandaag zijn we naar een salade bar geweest waar je voor 9 euro een grote kom met sla helemaal naar keuze mag samenstellen. Lekker dat dat was! Het resultaat is wel dat je dan met een volle buik achter de computer zit en daar wordt je best moe van. Mijn collega´s hadden me gewaarschuwd dat als je midden op de middag zoveel eet dat je dan wel eens moe kan worden, maar dat wilde ik niet zo geloven. Nou daar moet ik op terug komen.. Ik drink geen koffie, maar ik had het best kunnen gebruiken haha.

  • 03 September 2015 - 18:45

    Dorien:

    Mijn bericht is ook bij de verkeerde datum terecht gekomen, maar goed dat maakt niet uit toch. Je hebt een druk leven zo, en zult alleen al moe worden van alle indrukken. Twee weken ben je alweer weg en nog twee tegaan dan komen wij je al op zoeken.Vanavond heb je al weer iets leuks op het programma staan dus wens ik jou een hele fijne avond XXX

  • 04 September 2015 - 20:14

    Harry:

    Zo de 1ste heel week werken zit erop, zo als ik het lees is het lastig maar leerzaam. Het lijkt mij zeker moeilijk in het begin om al die onbekende termen te leren, maar al doende leert men en zoals je collega's zeggen heb vertrouwen het komt heus goed. Voor mij ben je al geslaagd, maar helaas telt dit niet mee voor je cijfer.

    Nog 2 weken en we drinken samen bij jou op het terras een lekker glas Sangria, tot gauw,
    xxx papa

  • 08 September 2015 - 11:48

    Silke:

    Heb je elke avond Spaanse les of 1x in d eweek?

    Liefs,
    Silke

  • 08 September 2015 - 12:01

    Aafke:

    Heee Sil,

    Ik heb twee keer in de week Spaans les, op maandag en woensdag beide anderhalf uur.


    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Aafke

Actief sinds 16 Aug. 2015
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 4939

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2015 - 15 Januari 2016

Stage in Madrid!

Landen bezocht: